Semester

Jag har ju faktiskt semester och måste ju passa på att dokumentera vad som händer i mitt liv, kan ju ändå vara rätt intressant att titta tillbaka när man är 80 år och minnet börjar ge vika.

Så, i onsdags morse så satte jag mig på planet för att ge mig av uppåt i landet.. Väl framme i Östersund så visade det sig att jag inte fått mitt bagage med mig (strul på arlanda) :( Suck! Men det skulle komma till Hoting senare på kvällen, vilket det gjorde - tack!. Åkte till moster Birgit där mormor också var, träffade på lite kusiner också :) Sedan åkte vi till morfar som ligger på sjukhus, som tur är har allt gått bra. Men det är skönt att ändå få se honom!Mormor och jag åt lunch därefter var det dags att bege sig mot bussen och Hoting. Tre timmar senare var jag framme och pappsen hämtade mig på busstationen!

Allt är sig likt hemma, hundarna skäller när jag kommer på gården, Hulda (min katt), var gosigare än vanligt. Mamma och pappa är alltid lika underbara, det känns verkligen inte som om det var 3,5 månad sedan sist jag såg dem. Maten är god, vinet var en succe, det räckte med ett halvt glas för mig och mamma så skrattade vi så tårarna rann.. Det brukar bli så då vi sätter igång ;) Mamma och jag satt nog uppe till midnatt och surrade på om allt. Så mysigt!

Vaknade idag med lite huvudvärk, åt och sedan gick det över. Dagen har spenderats ute på altanen i solen.. färgen börjar bli riktigt bra nu!! Ica kom på besök och satt o surrade en stund. Efter det kom Martina och hämtade upp mig så vi åkte på cafekoppen och åt lunch/fikade. Satt och surrade om allt och inget, jag blir verkligen facinerad över att det kan ta så lång tid emellan gångerna man ses, och ändå känns det som igår på nått sätt. Det är vänskap helt enkelt <3 Fick också träffa Martinas underbara barn som verkligen är vackra, så himla fina!

Tack damer för en trevlig fikastund!

Kvällen har spenderats hemma med mamma o pappa. Verkligen slappkväll och det är också det som är det bästa med att vara hemma - att bara få va och må bra..

Saknar dock en viss prins ;) Puss på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0