!!!

Ibland blir jag inte riktigt klok på allt, fick nyss besked, eller tidigare idag om att jag + mina fem arbetskollegor har gått hemma nu i tre veckor, utan lön. Vi kan inte jobba pga. att vår brukare ligger på sjukhus.
Då behovet tillgodoses av sjukhuset så står vi utan arbete, utan pengar.

Kan inte beskriva hur jag känner mig, känns som om man som arbetstagare inte betyder ett skit. Något som ska vara säkert och tryggt visar sig inte vara det. Idag när jag fick beskedet så blev jag så förtvivlad att jag ringde tidningen för att uppmärksamma problemet. Men efter en mans kloka ord så ska jag nog avvakta med det.
Tillsvidareanställd sålänge behovet varar, nu är behovet tillgodosett av sjukhuset vilket betyder att vi är arbetslösa?!
Jag har ingenaning, men jag kan säga att natten kommer att bestå av mycket tankar, frågor kommer att ställas så snart kl har slagit 08.00 imorgonbitti.

Jag är på så dåligt humör och jag är rent ut sagt ledsen..

Kommentarer
Postat av: Karin

Fy fan va surt, inte kul! Ha du läst anställningsavtalet?

2011-01-28 @ 01:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0