Kontrollanter

Befinner mig på jobbet nu, jag är så himla trött, snorig och ja.. förkyld. Febern tror jag gör sig påminnd emellanåt.. jobbigt! Va iallfall helt groggy idag på spårvagnen, blundade lite, tittade upp och ser biljettkontrollanter, hjälp?! Jag sitter närmast dörren, som tur är så kliver de inte på i min vagn, så jag lyckas se dem stå längre fram. Fummlar fram telefonen för att i paniken skicka iväg en sms biljett.. Skyndar mig ner med telefonen i väskan så att det ska ta ett tag innan jag hittar den. Sen går kontrollanten förbi mig och kollar personen bakom, men kommer sedan tillbaka och tittar min. Pust, kan äntligen andas ut. 1200 kr i böter hade inte vart en bra start på dagen!

Men har man inte biljett så får jag ju såklart skylla mig själv.. Denna gången hade jag enbart tur, tack gode du uppe i himmlen.

Jobbar tills kl 15.00 idag, det kommer att bli en fruktansvärt lång dag...

:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0