SJ - föresningar = Dream team

Resan gick bra tills det var ca: 20 minuter tills vi skulle vara framme. Först 5 minuters försening som blev till 60 minuter. Även fast jag är medveten om att alla gör sitt bästa för att vi ska kommma fram i tid så kan jag i min vildaste fantasi inte förstå vad som tar en sådan tid. Denna snö förstör allt som har med tågtrafiken att göra. Läste någonstans att SJ hade gått 300 miljoner back i år hittils pga. snö. O efter dessa nätter så ökar bara siffran..



Men jag kom iallfall fram och Jonas var så snäll och hämtade upp mig, stackarn fick vänta länge och blev försenad till jobbet! Men gulle dig iallfall!

Nu har jag precis vart på systemet och inhandlat lite gott vin tills ikväll. Vet att jag ska ha en vit månad men det går verkligen inte så bra. Jag har en väldigt stor anledning att fira och tänker därför strunta i allt fjask om en vit februari.

Varför är just februari en vit månad? Då kan de väl likabra skriva på för hela livet. Vad är det för mening att ha en vit månad en gång om året? Har man gjort det bra då och kan gå rakryggad för att jag hade iallfall en vit månad under ett helt år, GRATTIS ni som lyckas med det och känner att ni gjort det toppen för att ni skrev på en vit februari. Ganska patetiskt att människor skriver på för att kunna hålla sig!
Jag tänkte skriva på men ångrade mig i sista stund eftersom att ska ett skriftligt löfte få mig att hållla mig undan alkohol då får det vara om jag inte har stake nog att hålla mig undan utan underskrift!!!

Usch nu blev jag irriterad, haha!

Så ikväll blir det en god middag med gott vin, mysigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0