Thailand, Krabi

Dag 1

Antligen, efter flera manaders langtan ar vi antligen framme i Thailand, Krabi.
Resan gick fruktansvart bra, allt flot pa bra och det kan inte annat an sagas att det gick precis som onskat!
Vi flog ifran Stockholm 20.15, vidare till Kopenhamn. Fran Kopenhamn - Bangkok, Bankok - Krabi.
Som jag hade gruvat mig for att sitta pa ett plan i sa manga timmar, till var stora forvaning sa har planet precis allt det vi hade hoppats pa, eller jag hade inte ens hoppats. Tv framfor varje sate, filmer, spel, musik vilket gjorde resan 100 ggr lattare. Forutom att jag fick valdigt ont i svanken och rumpan :S Sov 5 minuter i stoten, vaken 15 sov 5 osv.. Jobbigt. Men val framme sa var allt med den onda svanken som bortblast :)

I Bangkok spenderades det nagra timmar pa flygplatsen med att hoppa hage, precis som man gjorde nar man var liten. Jag var domare och Ida, Fredrik och Mr V hoppade hejvilt och jag tror att vi alla uppskattade att fa vara lite barn igen :) 


Efter allt hoppande var det dags att kliva pa planet som skulle ta oss till var forsta destination, Krabi.
Nar vi kom fram hade Michaela och Johan redan bokat ett hotellrum at oss. Sa vi checkade in tog oss en dusch och begav oss senare ut for att ata en god middag. Efter middagen blev det shopping for fulla muggar, jag alskar att pruta, aven om det bara handlar om en minsta krona sa vill jag ha det priset jag bestamt mig for, annar far det vara :P Kopte en bikini, skor, keps for nagra ynka kronor, allt ar verkligen super billigt. Men eftersom att man far sa stora valorer sa blir man lite lurad och tror att det ar dyrt. Men det lar man val sig efter en stund! :)

Efter allt resande och daligt med somn sa avslutade vi var forsta kvall efter shoppingen.

Dag 2

Uppe med tuppen 07.00 for att byta hotell, det som vi sov i inatt var lite skabbigt och vi ville ha det lite battre. Sa vi packade ihop vara saker och begav oss till vart nya hotell, super mysigt. Har hade vi nog tankt stanna i tva dagar innan vi beger oss vidare. Efter att ha checkat in sa blev det en frukost buffe. Det kanns forjakligt bra att fa ata ute varje dag! Matta o belatna sa var det antligen dags att bege sig till stranden, dock monligt ifarn borjan men efter en stund sa sken det upp! HARLIGT UNDERBART LJUVLIGT VACKERT, kan det beskrivas? NEJ :)
Jag holl pa att bli dodad av vagorna dar ett tag, hann inte upp innan nasta vag kom, haha ingen hjalpte mig heller jag horde bara de ovriga skratta medans jag sjalv slangdes runt som en fisk! I efterhand kan jag tanka mig hur det sag ut.. :P Sa nu sitter jag och Michaela har och forsoker lagga upp lite bilder, vilket gar sjuukt daligt for mig, medan hon far upp lite fler.. Kolla in hennes blogg for att kolla lite fler bilder!

Nu ska vi till hotellet for att ta en dusch, en powernap efter det ska jag, Ida och Michaela ut och fynda nagon snygg klanning infor ikvall. Det vankas namligen fest och det ar dags att utforska Krabi och AoNangs uteliv, kan bli spannande och det kommer att bli valdigt roligt! :)

Tyvarr far jag inte upp fler bilder, crap! Sa ni for noja er med Fredrik sa lange. Ska uppsoka ett annat internet cafe ikvall eller imorgon o uppdatera er om denna galna o oforglommerliga resa :D

Mamma, Jag har det huuur bra som helst och ska njuta av varje varje sekund! Halsa alla andra i familjen ocksa. Alskar er! Puss

Maria, Jag saknar dig redan och du har nog blivit lite utav en pojkvan for mig ;) Jag vette tusan hur det ska ga att inte fa prata med dig pa flera veckor. Men vi har ju en underbar tid efter dessa veckor, det ar da vi ska borja leva pa riktigt! :) Love you PUsssss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0