Överaskning

Dessa sista dagar har vart så jobbiga och intensiva att jag inte orkat skriva ner ett endaste dugg..
Är nu i Hoting/Bellvik för en helg bestående av jobb, mina sista dagar här vilken känns jobbigt!

Igår när jag kom till Bellvik så hade jag fått veta att jag inte skulle ha med mig någon mat, eftersom vi skulle hälsa på lillemans farfar och gå ut på restaurang. Men vi satte oss i bilen och styrde kosan upp mot Tåsjöberget, ingen farfar syntes till. Vi kommer in på restaurangen och tar av oss kläderna. Helt plötsligt kommer Emelie (kollega) in genom dörren. Jag utbrister - Men heej, är du också här! :) Vilket jag inte tyckte var konstigt då hon tidigare berättat att hon skulle befinna sig i Tåsjö under helgen! Efter någon minut så kommer både mamma och Maud ut i hallen. Jag stod helt chockad! Överaskning skriker dem :) Ja, så de hade lurat mig, ingen middag med farfar utan ett hejdå kalas för mig! Jag blev så glad att jag inte visste var jag skulle ta vägen.. Att de hade fixat detta för mig betyder så oerhört mycket!

Middagen var helt suverän, bestod av entrecot, potatishalvor, rödvinsås, vitlöksmouse, sallad, bröd. Efterrätten var hur mumsig som helst, sorbé med chockladsås och physialis (hur stavas det:P).

Vi skrattade och grinade om vartannat! Inte lätt att skiljas ifrån någon som jag involverat mig i på detta sätt. Det känns ända in i hjärtat och denna lille kille har verkligen satt sina spår på ett positivt sätt! Detta har inte bara varit ett jobb utan något så mycket mer. Något som är svårt att förklara för utomstående, och någonting som jag bara kan prata med mina kollegor om :) Fick världens finaste present på lillkillen, ett kort! Han är så fin så det är inte klokt!

Efter lite vin och vi var mätta så åkte vi hem till Hoting där jag, mamma och Maud fortsatte kvällen.

TUSEN TUSEN tack, Lilleman med familj, Mamma, Maud och Emelie för denna överaskningsfest!
Jag är fortfarande chockad men väldigt glad, väldigt väldigt glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0