Fran Phi Phi till Phuket

Eftersom det regnade sa mycket pa Phi Phi sa akte vi vidare till Phuket, sa det ar har jag befinner mig just nu. Vadret ar dock inte battre har, men som det verkar sa ar det lika daligt i hela Thailand.

Vad hande egentligen pa Phi Phi?

Jag, Johan, Fredrik x2 tog oss en promenad i djungeln for att komma till the view point. Herregud, har aldrig gatt sa langt och se fel i hela mitt liv. Forst var vi verkligen pa ratt vag, men skyltarna forsvann och vi kom langre o langre in i djungeln.. Efter att ha kommit fel tva ggr, sa gick vi in pa en odslig stig som skulle ta oss upp och fram till det vi antar var view pointen. Utsikten over Phi Phi var fantastiskt, och herregud som det blaste. Men det var verkligen vackert! Sa efter att ha gatt i 1,5h sett pa utsikten i 10 min sa var det dags att traska tillbaka till hotellet. Ja, vad hander? Regnet oser ner, underbart ;)


Efter denna langa promenad sa kande jag att jag fortjanade lite alkhol, alla andra svek sa att det blev jag och Michaela som gick ut och dansade natten lang pa Phi Phis beach. Det ar faktiskt en ratt harlig kansla att bara kunna slappa alla hamningar och dansa som en idiot! Jag ar saker pa att ingen kanner mig och ingen vet vad jag gor, det ar underbart! Hemma far man annars alltid hora tusen ggr vad man gjort o inte gjort vilket ibland kan vara jobbigt.. Har har vi bara kul!

Dagen efter sa madde jag hur bra som helst och jag behovde inte ligga inne pa hotellet och ha angest och ma daligt. Vadret var fortfarande inte bra sa vi bestamde oss far att kopa en bat biljett och bege oss mot Phuket.
Batfarden var valdigt guppig, Japanerna de flog omvartannat, stolar flog, de spydde och skreks omvartannat. Vi, ja vi lag utslagna och sov oss igenom hela resan :) Det ar avkoppling det ;)

Igar nar vi kommer fram sa blev det lite aggressioner om var vi skulle bo! Sjalv sa har jag sparat till denna resa och verkligen sett fram emot den. Darfor tanker jag lagga ner pengar pa ett riktigt boende och vill verkligen inte bo i en bunker! Sa det blev lite diskussioner om varfor jag inte kunde gora en uppoffring o bo lite samre nar det fanns andra som kunde gora det for att bo tillsammans med alla andra och inte egentligen hade rad med det.

Jag kan visst gora uppoffringar om det nu handlar om det, MEN vet jag inte om att andra inte har rad utan bara gar i det tysta hur ska jag da kunde vanda pa allt och tanka tvartom? PRATA folk, vaga oppna munnen..
Det ar ofta darfor jag far mycket skit, eftersom att jag vagar sta for det jag tycker och tanker. Men jag tar det hellre sa.. faktiskt!

Naval, nu hoppas jag att alla ar nojda o glada! Jag och Michaela hittade ett super fint hotell som kostade gratis enligt mig och MIN ekonomi. Faktiskt det finaste vi bott pa sedan vi kom hit..

Idag har det blivit thaimassage for alla utom mig, jag unnade mig lite pedikyr sa mina naglar ar superfina nu!
Atit gott har vi gjort och det spenderades nan timma vid stranden och de skyhoga vagorna.



Hm, har fatt ett trakigt besked hemifran ocksa. Mina kattungar har blivit tvungen att avlivas. Grisen hade inte tillrackligt med mat sa att en kattunge hade dott en dag da Maria kom hem. Sa Maria har haft det jobbigt med att sitta och tvinga Grisen att ge ungarna mat. Far sa daligt samvete att detta just skulle handa nar jag inte var hemma.. Men Maria du gjorde helt ratt och jag alskar dig som har akt fram o tillbaka till Vetrinaren for att forsoka fixa allt. O vi kan vara mycket glada nu att de slipper lida de sma liven!

Du ar en ANGEL och det vet du! Onskar bara att jag kunde ha varit dar sa att du hade sluppit detta.
Tack mamma ocksa for att du har hjalp Maria med detta! ALSKAR ER!



Saklart far jag inte upp nagra bilder pa allt tok vi ar med om.. Men det kommer..
Nu ska jag kila till hotellet for en powernap innan middag :)

Kommentarer
Postat av: fredrik och ida

kommer du ihag dom 2 som stannade pa phi phi ?

hade sol halva dagen igar och idag har vi haft sol hela dagen forutom 15 min mitt pa dagen..ja har brant mig sa bra var det i dag..ps vi bor bra och tanker inte snala

2010-10-15 @ 14:45:11
Postat av: Malin

Haha jag jag kommer ihag er. Men nu har vi det sa bra att det ar sjuuukt. Sol hela dagen, vi bor fint 4\50 m ifran stranden. Underbart. Hur har ni det?

2010-10-17 @ 11:35:02
Postat av: fredrik *2 plus ida

vi har sol hela dagen nastan for varmt for att ligga o sola. vi bor pa ett 5 stjarningt hotell. 10 meter i fran stranden..vi har en pool som ligger 5 meter fran starnden..och vi ska borja ta varat dykarlicens i morgon

2010-10-17 @ 15:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0