Gud straffar mig som helvetet skulle ha gjort!

Lämnar lägenheten tillsammans med målaren och på bänken ligger ett par nycklar som han har fått låna av mig. Jag tog bara en nyckelkring och på den satt massa andra nycklar som jag inte hade enaning om var de gick, men jag visade honom nycklen han skulle låsa med. Gick därifrån..

Tränade på SATS jag och Maria så vi var helt slut, satte oss på spårvagnen och åkte hem, hungriga som vargar skulle vi laga fläskfilegryta. Så, vi kommer in i trappuppgången och Maria ska låsa upp dörren, vad händer?
Dörren går inte upp! Det första som slår mig, FAN målaren har låst nederlåset som varken jag och Maria aldrig någonsin lagt märke till, men som nu var det första jag såg och tänkte på.

Ok, ingenfara tänker jag samtidigt som paniken och tusenlapparna viftar förbi mina ögon..
Men jag ringer målaren och det visar sig att han är bosatt i Uddevalla, som också visar sig ligga 9 mil ifrån Göteborg enkel väg. Men far åt skogen, GUD straffar mig nått enormt konstant!

Vi försöker verkligen få tag på någon som kan skjutsa oss till uddevalla, buss eller dyligt finns inte en tanke på.
Låssmed skulle kosta 2500 kr, så jag bestämmer att vi åker på statiol och hyr en biljävel för att hämta nycklarna..




 



Sagt och gjort, tur och retur till Uddevalla och nyckeln i vår hand åkte vi nöjda tillbaka till vårt hem..
Så, ja hem och hem. Målaren har kommit en bra bit på vägen och har spacklat o haft sig under dagen..

Bara att sätta igång då o ta över målarens jobb ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0