Internationella kvinnodagen

Idag skall kvinnor uppmärksammas, dess ojämnställdhet som finns över hela världen.
Läste att denna dag har funnits sedan 1910 målet är jämnställdhet och sålänge dagen finns kvar så har man inte uppnått jämnställdheten som världen vill ha.

Men hallå, det jag inte förstår är hur de ska uppnå målet om vi inte lyckats på över 100 år.
Jag tycker det är jätte bra att dagen finns, men hur mycket uppmärksammas dagen?
Det enda som jag vet är att det skrivs lite i tidningen om det, thats it!
Jag måste nog gå ut på stan för att se om någonting händer, för om det inte gör det då är det bara en dag i kalendern för mig. Som kvinna ska jag väl beröras och verkligen veta att den 8 Mars, är det vår dag!!


Detta var det som aftonbladet uppmärksammade på internationella kvinnodagen

– Jag är rädd att han ska komma tillbaka och döda mig, säger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0