Speed Boat

DAG 5


Uppe med tuppen imorse for att ata en tidig frukost buffe. Det var jag, Johan och Michaela som gick ivag, mys!
Efter frukosten skulle jag forsoka ta ut pengar men det gick inte, fick lite smatt panik. Sprang fram o tillbaka mellan internet cafet och hotellet som en yr hona. Tank om jag inte hade nagra pengar kvar?? Men det visade sig saklart att jag hade det men kortet vill inte fungera anda :( Nu far Michaela stalla upp som bank at mig, fungerar ju bra nar jag bara kan fora over till henne, angel!

8.30
Naval, efter en valdigt uppstressad morgon sa begav vi oss ner till stranden som skulle ta oss ut pa en speed boat utflykt till fyra oar runt Aonang. Forsta stoppet blev pa Railay Beach, dar vi var igar. Lite synd eftersom vi inte visste att denna o skulle inga i denna utflykt. Hade ju garna sett en annan..



Men ratt intressant att kolla pa alla olika grottor som finns, det ar ju oerhort vackert!
Sen fick jag traffa dessa sota vanner, jag vill bara ta dem och packa ner dem i vaskan. Vore det lagligt med att ha apor so mhusdjur i sverige sa hade jag latt haft en. :)



I en av grottorna I ena änden av Phra Nang Beach finns en grotta som heter Tham Phra.
Har tander manniskor rökelser och offrar blommor, fallossymboler för att be om fertilitet och lycka!
Inte har jag tidigare skodat sa manga snoppar tidigare...
Inte bad jag en bon heller, vilket jag kanske skulle ha gjort.
Som guiden sa: Be om en rik man..
Precis vad jag skulle ha gjort!

Blev ett besok pa Chicken Islands, Chicken Island ar en o som har fatt sitt namn av formationer av en klippa. Denna formation ser ut som ett huvud av en kyckling och darifran har den fatt namnet.


Snorkling utanfor en o som jag inte minns namnet pa. Synd bara att vattnet inte var klart, men fick anda se massa fina fiskar. Helt otroligt att de vagar komma sa nara. Johan och Fredrik har massa undervattensbilder som jag kommer att lagga upp senare! Haftigt var det iallafall och nu vill jag bara lara mig att dyka for att kunna utforska annu mer! :)

Sista on vi besokte sa la vi oss alla pa stranden och somnade pa 2 sekunder. Lag helt dod i tva timmar tills det var dags att bege sig tillbaka. Nu vantar en middag och var sista kvall har pa Aonang. Imorgon beger vi oss till Phi Phi och kommer att stanna dar i ett par dagar. Sa imorgon vankas det ater igen kalas! Kul! :)

Kommentarer
Postat av: j

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=176965997595&set=a.176937597595.123393.730582595

2010-10-10 @ 12:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0