Lögn

Okej, nu har målaren vart här. Han ringde imorse när både jag och Maria låg och sov.. Klockan var 12.00, och ja vi hade sovmorgon! Jag fick panik för att jag såg bedrövlig ut, lägenheten lika så.. Går in till Maria som flyger upp ur sängen. Vad ska jag säga till målaren blir min fundering?! Säg att du är på affären sa Maria. Ja, sagt o gjort så säger jag till målaren att jag är på affären. (så att vi ska få tid att röja upp här och oss själva). Okej säger målaren, jag står här utanför er port och väntar tills du är tillbaka! SKIT! Vad ska jag göra nu? Detta är ju så patetiskt, jag tar en ica påse och går ner i källaren, ut genom källardörren, rundar knuten så att det ser ut som om jag kommer ifrån affären!

Herregud, jag är ju en skandal! Varför ljög jag och varför tog jag en ica kasse och gick ner i källaren?
Jo, för att målaren inte skulle inse att jag hittade på, för att målaren inte skulle få se två spöken och en missär. Det kallas vita lögner och jag tycker att de är helt rätt att få utnyttja dessa ibland bara ingen tar skada av dem.

När jag kommer in igen så ser jag inte målaren och jag ringer honom. Det visar sig då att han har åkt o ätit lunch och är tillbaka om 20 min. Så jag kunde egentligen ha sagt sanningen och berättat att vi var nyvakna, behöver 15 minuter på oss, sen är han välkommen. Men i panikens hetta blev det på de där viset.. Haha!

Efter hans bedömning så ska vi få om målat i alla rum, vi klagade på diverse saker och han tog tillslut sitt block för att anteckna alltsammans. Har vi inte hört nått inom ett par veckor så ska vi ringa honom o skälla.. Haha jag gillar kommenatern "ett par veckor"! Sköna lirare..

Nu ska jag ta en promenad, trots min hemska förkylning. Men blir helt enkelt galen av att ligga inne hela dagarna. Liggsåret börjar visa sig snart i form av ett stort rött märke på rumpan... Illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0