El, elektricitet

När jag satt vid datorn imorse så slutade den att ladda, inte nu igen tänkte jag! Trodde nämligen att laddaren hade gått sönder. Men det visade sig att strömmen gått, så jag väntade i 30 minuter men den kom inte tillbaka. Ut i trapphuset för att kolla om den fungerar, ja precis som jag misstänkte. Vi har såklart inte fixat nått nätavtal, elavtal vad det nu heter. Skriver till Maria, hon vet inte heller. Jag som frågade förut o trodde det var fixat :P

Så jag ringer hyresvärden som med en butter ton rent utsagt dumförklarar mig, och drar en kort trudilutt om hur jag ska göra och hur jag borde ha gjort. Så efter många om och men får jag ur honom var jag ska vända mig. Ca 1 timme senare kommer jag fram till en söt och rar tjej vid namn Malin på Göteborgs Energi. Vi tecknar ett avtal och så tänker jag, nu är det klart, nu har jag ström. Men icke, får vänta ytterligare 1h på att en kvinna ska ringa upp mig och slå av huvudströmbrytaren för att sedan slå på den igen..

Eefter 2,5 h hade jag ström igen, jag kände mig verkligen handikappad då datorn slocknade och jag insåg att jag bara hade 21% batteri på telefonen. Vad gör man utan el? Hur gjorde dom förr?

Nu har jag precis dansat klar med dammsugaren och tänkte dra mig en vals med skurmoppen, eller ska jag lämna det åt Maria? Ja, det gör jag minsann! ;)

Ikväll har jag inga planer förutom att jag ska bli FRISK! Ska gå och sola lite när Maria slutar så vi möts upp, sen går jag på Ica och inhandlar mig lite mat. Undra om jag ska be Maria laga mat idag, hon är ju en väldigt duktig kock. Inte dumt alls att dela lägenhet med henne :D


Sweeetie, miss you a lot!
Saknar våra galna utgångar i Thailand!

Kommentarer
Postat av: MiBa

Saknar dig med JÄTTE mycket!! Måste ses snart!! PUSS

2010-11-24 @ 23:18:56
URL: http://miba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0