Arbetsförmedlingen

Ja vad ska jag säga om dem? Var där i måndags för att skriva in mig till a-kassan, tänkte att nu när jag gått arbetslös i en månad tänker jag minsann ta ut mina pengar som jag har rätt till. Men vilket strul, papper hit och papper hit. Den första kvinnan jag pratade med i måndags förstod ju ingenting, jag berättade då för henne att jag hade fått en tillsvidare tjänst, men att jag förtillfället arbetade som timanställd.

Då försöker hon få mig att förstå att för att ha rätt till a-kassa måste jag vara aktivt sökande, men jag försökte förklara för henne att jag inte kunde söka något jobb eftersom att jag redan hade ett. Hon gav sig inte utan sa att jag måste söka de jobb som hon hittar åt mig. Käring! Så hon bokar in en tid hos dem igen idag, där får jag träffa en trevlig man som direkt förstod vad mitt problem var och vad jag var ute efter. Så han knapprade lite på datorn och det tog tio minuter sen var det klart. Snacka om att det verkligen gäller att träffa rätt människor! Så nu behöver jag bara skicka in dessa papper sen ska väl allt vara klart!


Förutom det så har jag jobbat idag, känner mig helt slut i huvudet och det gör ont, säkert druckit för lite och att kliva upp kl 05:00 på morgonen är inte alls så roligt! :( Senare måste jag kliva upp 04:30! Stackars mig!

Maria har gått och blivit kär så henne har jag inte sett till på tre dagar snart :(

Nu är det dags för middag, sen ska jag ha en liten pyssla om mig själv kväll.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0