Packade sillar

Vad gör alla Göteborgare på morgonen? Jo, de kliver på buss 60 som ska ta dem alla mot redbergsplatsen, och när bussen är full då kan vi gott tränga in 10 personer till. Sen att busschauffören kör som en kratta så att alla människor flyger fram o tillbaka gör ju inte saken lättare! När man är trött och bara vill hem till sin säng så är packade sillar och drogade chaufförer det sista man vill stöta på. Men what to do? Bara vara nöjd och le åt tanterna som håller på att ramla och bryta lårbenshalsen.

Blev en väldigt lång dag för mig igår, började mitt arbetspass kl 15.00 och det skulle egentligen slutal 23.00. Eftersom lilla tjejen jag jobbar med är så infektionskänslig så blir det många sjukanmälningar. Likväl så igår, så jag fick hoppa in och jobba natten, vaken natt. 23.00-07.00, yes! Gick förvånantsvärt bra och tiden gick väldigt snabbt.
Det som är positivt är ju att jag får en ledig dag, vilket resulterar i en riktigt långhelg, börjar igen på måndag kl 15.00. Innan dess så ska jag ju åka till Stockholm och spendera min helg där. Mys, mys!

Nu är det verkligen dags för mig att sova, mina ögon svider, magen gör ont, sminket är kvar i ansiktet och ja... jag ser ut som skit! Drar därför mitt rutiga täcke över hela mig och hoppas att jag vaknar upp snyggare än någonsin förr..

XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0