Hej då, SRT

Shit, vad har jag gjort de senaste dagarna? Sovit alldeles för lite är en sak som är säker.. Gårdagen fokuserades all tid  åt bilen, min älskade bil. Hade en person som var intresserad av att köpa den, tänkte att han aldrig skulle köpa den eftersom att han prutade, försökte, innan han ens tittat och provkört den.

Det som händer nu för ca. tre dagar sedan är att batteriet är helt dött, skit! Trodde att det berodde på att den inte körts som den brukar, dvs, ofta, jämnt flera mil i veckan. Så Christoph hjälpte mig att få igång den ca: två timmar innan köparen skulle komma hit och titta på den. Tack för hjälpen, ängel!
Så för att inte bilen ska bli kall så kör jag runt i två timmar, tvättar bilen och donar. Stänger även av bilen en kvart innan han ska komma. Han hittar inte hit vilket betydde att jag fick leta upp honom. Jag går ut, bilen startar.

Sen står han och försöker pruta ner priset ännu mer, vi står i säkert 30 minuter och dividerar om 1000 kr.
1000 kr,
ja tror han att jag skulle ge mig så hade jag ju rätt fel! Jag bestämer, du köper.
Så, jag säger åt honom att iallfall provköra bilen, ta ut den på motorvägen och känn draget när du gasar på ;)
Hans vän sätter sig i bilen och ska backa, får motorstopp och bilen döööör!... Batteriet döööör!

FAN! Ingen mening att de ens kör iväg tänkte jag, han åkte kom tillbaka och ville ha bilen.
Han var så rolig när han sa, ja nu blir det dyrt för batteriet också.. Vilket betydde att han fick bilen för sitt pris, dvs 1000 kr billigare än mitt. Men det var ju hugget som stucket eftersom jag hade behövt köpa ett nytt i vilket fall och det var ju nästan den där 1000 lappen.

Han dividerade även om besiktning, skatt på bilen, försälkring, allt skulle bli så dyrt, jag ville bara ge honom en puss i pannan och säga, - Ja, lilla vän! Det är dyrt att ha bil!.. haha. Hade en underhållande kväll.
Micke, tack för att du följde med mig ut i kylan och med dessa män.. Haha, vad hade jag gjort om jag var själv..

Bilen är nu iallafall såld och det är jag glad över!

För att fira detta så åkte jag o Micke på fin fina restaurangen och åt tre rätters och drack lite vin. Välbehövligt eftersom denna bil har enbart varit en belastning sedan jag flyttade hit till Götet. Avkopplande och en fantastisk middag!

En bra söndag med lite extra perning i fickan, inte illa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0