Mys lördag

Jag klarade av den långa dagen, tack o lov. Den var seg men det funkade!

Ligger nu i mitt rum som jag hade när jag var väldigt liten, minns när väggarna såg ut som fasen.. Väggarna var iallafall grön/beiga med blommor på. Snarare så var väggarna täckta med dessa gräsliga blommor. Idag skulle de väl anses som moderna igen, skulle ha passat som en fond vägg eller dyligt.

Det är ändå något väldigt charmigt över äldre hus, mina föräldrars hus är så gamalt som ifrån slutet på 1800- talet. Har forskat kring detta hus då jag gick på högstadiet, fick fram en del fakta vilket var intressant.
Jag brukar ligga och fundera på alla som bott i detta hus, vad har hänt? Mina föräldrar har ägt huset i 21 år, vad har hänt alla andra 80 eller 90 år? Nog för att jag vet att de som bodde här innan också fick vara med om en det spökligheter precis som vi. Det är nog det jag tycker är mest intressant!

Nåväl, har legat i sängen sen klockan 22.00. Myste ner mig direkt efter jobbet med lite gosaker.. Jag måste säga att det är skönt att bara kunna ta det lungt, slippa utgångar och alkohol.

Nu är det dags för lite skönhetssömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0