Drömmar

Hade världens underbaraste dröm nu på morgonen, det var en sådan dröm så att man verkligen kämpar sig för att inte vakna för att jag ville drömma vidare. Vad händer? Granntanten praktiskt taget limmar fast tummen på ringklockan så jag flyger upp ur sängen. Tror först att det är brandlaarmet men inser sedan att det är ringklockan. har Maria tappat nycklarna och någon jagar henne? Rusar dit spritt språngande naken och får se tanten.. Honm går tillbaka till sin dörr och jag lägger mig åter i sängen trött som en, ja jag vet inte..

Efter 3 minuter igen så ringer hon på, och denna dörrklocka låter inte lite heller.. Nåväl, snurrar runt täcket om kroppen och går dit.
Hon ville bara meddela att vi skulle ta bort "skrotcykeln" som vi parkerat så fint utefter husväggen. För i april månad hade de minsann gatustädning, och de planterar blommor utanför huset och då var det inte passande med en skrotcykel utanför. Jag förstår den lilla damen så jag tog cykeln ner i cykelförrådet som vi tydligen har.

Pratade med Maria samtidigt o hennes förslag var att jag skulle gå o berätta att cykeln var borta nu. Vilket jag gjorde och damen blev genast på bättre humör. Vill ju verkligen inte ha mer grannfejder, det har jag fått nog av i mitt liv. Så nu smörar jag gärna lite extra för att hålla grannarna glada..

Nu äter jag lite frukost i sängen, men var är min karl som ska ge mig frukost på säng? BORTA, eller han finns ju inte ens.. :(

+   = GOD FRUKOST

Har börjat göra egen mûsli, tar fiberrika havregryn, krossade linfrön och rostade pumpakärnor. Supergott. Plus fil.
Sen äter jag två ägg, där jag tar bort ägg gulan, vill inte ha kolhydrater.. Sen lite lite kaviar (vet att det är onyttigt men jag måste ha lite lite god smak ). Ska verkligen försöka äta var 3e, var 4e timma nu för att få igång ämnesomsättningen.. Blir lite svårt när jag jobbar nätter men får försöka komma på något bra sätt.

Hoppas ni har en underbar morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0