Vad är väl ett blåbär om man jämför med ett lingon?

Tiden i skogen tidigare idag blev väl inte så långvarig som tanken ifrån början var. Men vi fick se Måläng, där Michaelas föräldrar bor. De har förövrigt över 120 kor, och det märks på lukten. :P

Vi tog på oss storstövlen, matsäcken var med, samt hink o plockare. Över stängsel o in i skogen! Hej här kommer tre bönder, trodde vi ja. Jag som kommer ifrån Hoting ska väl ändå kalla mig skogsmulle. Men nää, jag har bott i staden för länge. Flugor, spindlar, myror, björnar, stubbar, blä! Ingenting för mig, så snabbt vi kommit ut i skogen så ville jag hem. Jag plockade en halv dl lingon, det fick räcka för mig,

Visst, det är härligt att vistas ute i skogen, det är vackert o fridfullt. Men inte mer än så! Efter lunchen på stubben så plockade de andra damerna lite till, sammanlagt fick de ihop 0,5 L. Ikväll har dom tokarna kokat sylt, så när jag kommer tillbaka till stan så ska vi äta hemmagjorda köttbullar, mos och lingonsylt, Fint! :)


Haha, fin bild. Min telefon vill ju tydligen inte föra över alla bilder jag tog ifrån skogen. Så dom kommer imorgon!

Nu sitter jag i Bellvik o ska till att arbeta natt, fyra nätter. Dags att börja med hemsidan :)

Sov gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0