Högst upp på pedistalen!

Herregud vilken resa, vet inte var jag ska börja?! Vi har vart borta i ca: 1,5 dygn.. men.. det känns som en evighet eftersom vi vart med om så himla mycket :P

Vi åkte iallafall igår vid 15.00 tiden, jag o Maria hade resväskor så att det såg ut som om vi skulle vara borta i ja minst två veckor. Nervägen gick suveränt tills en bil började "leka", köra om, nästan köra på, sakta in, lägga sig bakom, framför, i sidan, you name it! IDIOTER, hade ju kunnat dö på kuppen. Slutade med att jag ringde polisen, visade sig då att bilen hade körförbud. Så blev ett himla pådrag med telefonkontakt med halva sveriges poliskår. Förhoppningsvis så fick dom fast knäppgökarna!

Under nerresan hann vi även planera in att vi skulle fotas (igår kväll). Det som tjorvade till det lite var att vi skulle sova hos en vän ute i Tyresö, långt att åka emellan. Så vi beslöt oss för att ta in på hotell. Vi ringde runt i hela Sthlm men allt var fullt. Så det slutade med att vi fick tag i ett vandrarhem, skönt tänkte vi. Väl framme visade det sig att vandrarhemmet var en BÅT?! Jag höll på att svimma, men vad kunde vi göra? Fotograferingen var ju redan inplanerad så jag o Maria tänkte att vi ger det en chans. Checkade in på ?!Båten, klev in i ?!Hytten, går inte att beskriva med ord, det stank, tänk er en liggvagn på ett tåg, precis så var det! FAN, nej nej var det enda jag tänkte! OKEJ, vi åker och parkera bilen o sover i hytten ändå. Efter 50 m så får jag panik, säger till Maria att jag pallar inte att ligga på båten. Sagt o gjort, vi åkte tillbaka till båten, fixade oss inför plåtningen, och checkade ut! Haha, då var kl 22.30 på kvällen.

En kille sa:

- Are you checking out?
- Yes!
- Oh, late..
-Aha

Jag var grinfärdig!
Det var min första o sista vistelse på en båt!

Nåväl, efter mycket om och men så hamnade vi i gamla stans gränder och fotograferades. Så vi får väl vänta med spänning o se om det blev något bra resultat!

Kl: 00.00 var vi trötta i huvudet, svängde in på Donken och köpte mat. Pratade på som vanligt, fotade Maria o skrattade osv. Ja vi betedde oss precis som vanligt. Då en kille bakom oss utbrister:

- Ni är inte här ifrån va?
- Nä, det är vi inte, vad då då?
- Nja, det är väl inte så vanligt att man fotar i mc donalds kön direkt.

Hörs o märks det så väl att vi inte är sthlmare ;)

Efter lite mat i magen så begav vi oss till Tyresö och Jesper, där bjöds det på rödvin, skratt och prat långt in på natten. Blev nog lite bladig, inte konstigt med tanke på den intensiva dagen!

Idag vaknade vi upp pigga och glada. Vi har besökt Saltsjöbaden där jag gjort lite ärenden, men herrejösses så vackert det är där ute. Maria har flera bilder på sin kamera som ni ska få se senare..

På hemvägen blev det ett stopp i Uppsala på Ikea och ett stopp i Sundsvall för att få se var Maria växte upp.
Nu är jag äntligen hemma och det känns otroligt skönt. Finns så mycket mer att berätta men det skulle ta en evighet!

TACK älskade Maria för att du följde med mig, utan dig hade det inte vart detsamma! ÄLSKAR DIG, du är guld värd! <3

Better than all the rest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0